perjantai 14. helmikuuta 2014

Uusia tuulia!

Viime kerrasta on aikaa taas tovi, ei ole tuo nettiin pääsy itsestäänselvää kännykälläkään kun tuppaa nuo varuskunnat olemaan sellaisia bunkkereita että oman liittymäni kuuluvuus on ollut tosi surkea..
No joka tapauksessa, paljon on tapahtunut sitten viime päivityksen!

En aiemmin tänne mainostanutkaan, mutta ilmoitin Ilmasotakoulussa halukkuudestani lähteä johtajakoulutukseen. Ja koska olen esivalittu kuski niin ihan luonnollisesti tämä tarkoitti moto-aukkia. Siinä sitten soiteltiin milloin kenellekin ja vekslattiin edestakaisin, sitten olikin hirvee kiire järjestää mulle P2-koetta ja lääkärintarkastusta sun muuta. Lopputulos oli se että viime viikon keskiviikkona eräs esimiehistäni ilmoitti että "Onneksi olkoon alokas ---, te lähdette huomenna Lahteen". Tämä selvä, ei muuta kun tavaroita pakkaamaan.
Seuraava päivä kului pakkaillessa ja tavaroita palauttaessa. Poikien tuvassa kävin tekemässä jäynän Tikkakoski TJ0-päivän kunniaksi ja semmoista.

Lahdessa on ollut.... erilaista. Meno on ihan erilaista kuin meillä oli, on ollut paljon vieraita käytäntöjä joita mulle ei ole sen kummemmin selitetty, mun on vaan pitänyt omaksua ne. Ihan hyvin sinne viikossa jo sopeutui. Mun oli tarkoitus päästä viime viikonloppuna lomille, mutta niin vaan lomat paloi viime tingassa koska viime viikonloppuna oli rästiin jääneiden ATT:n ja taistelijan tutkinnon suoritus. Omalta osaltani meni molemmat päin persettä, mutta se ei haittaa koska olen joka tapauksessa jo valittu aukkiin.  Valan vannon ensi viikonloppuna, tikkakoskelaisilla oli vala jo viime viikonloppuna.

Nyt mulla on ollut ohjelmassa vaan autohommia. Olen istuskellut C1- ja C1E-tunneilla ja ajanut. Teoriatunnit menee ihan hyvin, tiedän asioista teoriassa jo ennestäänkin aika paljon ja autot on sinäänsä tuttuja. Mutta kun käytännössä mulla ei ole mitään kokemusta perävaunun käsittelystä niin voitte vaan kuvitella miten hyvin mulla menee kulmaan peruutukset. No tänään, kolmantena harjoituspäivänä, se alkoi jo sujua ihan hyvin. Muuten se on ollutkin ihan onnetonta härväämistä. Liikenteen seassa ajo sujuu ihan hyvin kunhan vaan muistan olla kiirehtimättä vaihteiden kanssa ja muistan jättää tarpeeksi tilaa oikeelle puolelle maantieajossa.

Mulla on hirvee ikävä vanhaan varuskuntaani, onneksi pääsen kesäkuun loppupuolella takaisin sinne, alikersanttina! Mulla on ollut viime viikon aikana ohan järjettömän paha olla aina ajottain, on ollut niin kova koti-ikävä ettei ole tosikaan. Mutta on ollut paljon hyvääkin, meillä on mukavia naisia ja mukavia johtajia, sen puoleen täällä on asiat kunnossa. Oon ollut myös vmtk-liikuntakerhoissa ja istuskellut sotkussa ja semmoista. Ja viimeinkin alan tunnistaa vähän meidän joukkuelaisia, ekat 5 päivää meni niin että mä istuin melkein aina väärässä pöydässä ja menin pari kertaa väärään muotoon koska en vaan tunnista ketään. Sitten juoksen ympäriinsä ja huutelen toista kuljetusjoukkuetta.. No nyt alkaa helpottaa kun muutama mies on jäänyt jo muistiin jopa sukunimeltäänkin!

PS Eilen oli oikein siistiä, sain viedä muodon oppitunnille! Tää on toinen kerta kun pääsin kyseiseen tehtävään. Olenkohan jotenkin sairas mieleltäni vai mikä siinä on, että saan suurta mielihyvää kun saan huutaa härvääville palvelustovereille että "MUODOSSA EI HÄRVÄTÄ!" ja huutaa tahtia. En malta odottaa aukkia!

Mutta nyt oma koti <3 Muu joukkue on vielä lauantain kiinni, minä anoin huomisen hölliksi koska henkilökohtainen syy. Ja tänään lähdin niin aikaisella bussilla että ehdin treeneihinkin. Onpa ihanaa olla taas kotona ja perheen luona! Nyt täytyy yrittää katsoa rästiin jääneitä jaksoja The Vampire Diariesista, The Originalsista ja The Walking Deadista.. Äsken rötväsin sohvalla ja katsoin kun leijonat näytti Norjan pojille jääkiekkoilun mallia.

3 kommenttia:

  1. Onneksi olkoon AUKiin pääsystä :) toivottavasti kaikki sujuu hyvin

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia paljon! Vähän jänskään että millainen tuo kivääri-auk tulee olemaan, vissiin tetsaamista ja muuta ryynäämistä hyvin pitkälti mutta eiköhän sen 7 viikkoa kestä kuka tahansa :)

    VastaaPoista